Po co chcesz budować mocną markę osobistą?

001 Mocna Marka - Dlaczego chcesz zbudować mocną markę osobistą?

Zacznijmy od samego początku. Od podstaw podstaw. Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o pracy nad swoim wizerunkiem, zatrzymaj się na chwilę, może dajesz się ponieść chwilowej modzie?

Właściwie dlaczego szukasz informacji o tworzeniu marki osobistej? Dlatego, że Twoi znajomi, autorytety, osoby, które podziwiasz korzystają z tego narzędzia? No i co z tego? Może wcale nie jest Ci potrzebna marka osobista? Może to zwykła strata czasu? No bo pomyśl, przecież teraz żyje Ci się całkiem dobrze, po co cokolwiek zmieniać? Przecież masz swój biznes, coś tam robisz w ciągu dnia, udostępniasz czasem jakieś treści na facebooku. Wszystko przecież gra. Gra?

Już jesteś marką osobistą! Czym jest marka? Marka to magazyn, impuls, sygnał, zbiór emocji, wspomnień, myśli i uczuć jakie się uruchamiają w kontakcie z „marką”, czyli w tym przypadku w kontakcie z Tobą. I teraz pomyśl sobie przez chwilę. W jakiej działasz branży? Czym się zajmujesz, lub czym planujesz się zająć? Czy jest to prowadzenie biznesu? Może kariera prawnicza? Może chcesz prowadzić treningi lub dzielić się swoją historią i wiedzą jako mówca publiczny? A może masz misję czynienia ludzi zdrowszymi i sprawniejszymi? Kto przychodzi Ci na myśl jako autorytet w tej branży? Prawdopodobnie jest autorytetem dzięki swojej wytężonej, efektywnej pracy. Tutaj znajdziesz pierwszy okruszek na drodze do budowania marki.

„Markę osobistą budujesz swoimi czynami”

Czyli już budujesz swoją markę, bo już wniosłeś jakąś wartość na rynek, komuś pomogłeś, czyjeś życie stało się dzięki Tobie lepsze. No więc po co budować MOCNĄ markę osobistą? Pomyśl sobie o popularnym trenerze, polityku, sportowcu albo rozpoznawalnym youtube’rze. Teraz pomyśl sobie, że taki sportowiec wpada na pomysł, żeby otworzyć firmę z ciuchami, albo restaurację. Pomysł jakich wiele prawda? Co daje mocna marka osobista? Potężną dźwignię, niezależnie od tego czym się w danym momencie zajmujesz! Jeśli cierpliwie wnosisz wartość na rynek i prawidłowo budujesz swoją markę, to w pewnym momencie masz w szufladzie taki przycisk „instant success” i ten przycisk zadziała u Ciebie dużo częściej niż u osoby, która nie buduje swojego wizerunku.

Co daje Ci mocna marka osobista?

  • Twoi klienci kupują i nie musisz im „sprzedawać”, bo mają czas na to, żeby Ciebie poznać, sprawdzić, zebrać opinie.
  • Masz rosnącą społeczność naturalnych sprzedawców. Jeśli wnosisz wartość i poprawiasz życie ludzi, to zyskujesz wyznawców, ambasadorów, którzy robią za Ciebie lwią część sprzedaży i rekomendacji.
  • Zbudowany kapitał zaufania możesz wykorzystać do nowych pomysłów. Dużo łatwiej jest zainteresować zadowolonego klienta nową ofertą, niż pozyskać nowego klienta „z ulicy”
  • Działasz niezależnie od platformy / medium / trendu. Jeśli jesteś czujny, to jak tylko pojawia się nowa strona, modna aplikacja to co robisz? Prosisz swoich fanów, żeby dodali Cię na nowej platformie. Jak myślisz, czy będzie szybciej niż budować na każdej platformie od zera?
  • Możesz dobierać klientów z którymi chcesz pracować. Mocna marka przyciągnie do Ciebie nadmiar klientów, a zgodnie z zasadą pareto będziesz miał 20% swoich idealnych i 20% najbardziej uciążliwych, a co gdybyś mógł zadecydować, że pracujesz tylko z tymi, z którymi lubisz spędzać czas?
  • Masz realny wpływ na rynek. Jeśli włożyłeś serce, pracę i energię w zbudowanie społeczności np 50 tysięcy obserwujących i wspomnisz tylko o jakiejś książce, napoju, prawniku czy nowym filmie, to czujesz jaki to będzie miało wpływ na te produkty?
  • Podnosisz wartość partnerów. Przypuśćmy, że Twój znajomy produkuje świetne okulary przeciwsłoneczne i właśnie zaczyna. Jaki wpływ na jego biznes będzie miało to, że Ty będziesz te okulary nosić?
  • Zyskujesz więcej pewności, szczęścia i spokoju. Stajesz się wielkim liniowcem z prawidłowo obranym kursem. Nie jesteś już tratwą, łódką, czy nawet średnim jachtem. Płyniesz pewniej i spokojniej niezależnie od pogody na rynku.

Chcesz, żeby na naszym rynku było więcej AUTENTYCZNYCH ludzi i biznesów?
Jeśli chcesz, to udostępnij ten artykuł u siebie, ok?

Tags:
  • Bartłomiej

    No cześć :)
    Zajmuje sie Inwestycjami. Przeprowadzam proces inwestycyjny na rynku miękkim i twardym, zajmuje sie tym od niedawna.
    Przeprowadzam ludzi i trenuje ich w zakresie samo motywacji i realizacji wolności finansowej na programach biznesowych i inwestycyjnych.
    Co prawda to co mówisz jest całkiem fajne i nie ukrywam znane mi, jak i moim partnerom, jednakże jako że uwielbiam pozyskiwać wiedzę od innych jeszcze mi nie znanych ludzi, chce dowiedzieć sie co i jak masz do przekazania :)
    Zachęcam do kontaktu za pośrednictwem FB lub FN – linki :
    FB: https://www.facebook.com/Bartnew29
    FN : http://bartnewk29.futurenet.club
    Do odczytania :)

Kontakt

Masz pytanie lub sugestię? Pisz śmiało!

Wysyłanie

©2017 PERSONAL-BRANDING Michał Zwierz / Grand Brand grand-brand-logo-footer

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?