Od czego zacząć budowanie marki osobistej?

002 Mocna Marka Osobista - Od czego zacząć budowanie?

Na zdjęciu: Michał Zwierz, Brian Tracy, Grzegorz Turniak. © Sebastian Kotow

No więc jednak myśl o zadbaniu o swój wizerunek nie daje Ci spokoju i postanawiasz jednak przyjrzeć się temu bliżej, tak? Od czego zaczniesz? Co warto zrobić zanim umówisz się na konsultacje, zamówisz usługi u modnej stylistki albo zaczniesz kopiować swoich idoli? 

Przede wszystkim włącz na jakiś czas mentalność ucznia. Dla wielu dorosłych, a już szczególnie dla profesjonalistów, którzy już odnoszą sukcesy w swojej branży nie jest to najłatwiejsze. Do czego przyda Ci się mentalność ucznia? Pomyśl chwilę. Skoro wkładasz czas i energię w swoją pracę, a jednak masz wrażenie, że nie jesteś rozpoznawalny jako lider w branży, to… coś robisz inaczej niż liderzy. Logiczne, prawda? Prawdopodobnie działasz zgodnie ze swoim stylem, sercem i tym „jaki teraz jesteś” i nie chcesz „udawać”, czy naśladować, stawać się kimś innym i w ogóle robić tych wszystkich sztucznych i niewygodnych rzeczy. Ale. Skąd wiesz kto jest liderem w branży? Czy może wiesz o tym dlatego, że ta osoba wnosi na rynek wielką wartość, dba o swoich klientów i jeszcze do tego spójnie i aktywnie się komunikuje?

Tworzenie marki osobistej możesz sobie wyobrazić jako konsolę i DJ’a, który gra wszystkie Twoje ulubione kawałki od narodzin aż do śmierci. Już jesteś muzyką, już cię słychać. Teraz tylko trzeba stanąć za konsolą, podkreślić czyste dźwięki, wyczyścić szumy, zaplanować płynne przejścia, być może ułożyć utwory w odpowiedniej kolejności, po to, żeby w finale gospodarz, goście i organizatorzy opuścili lokal nad ranem z szerokim uśmiechem i historiami do opowiadania na następne kilka imprez. Więc nie chodzi tutaj o to, że jeśli do tej pory „grasz jazz”, bo lubisz i dobrze się w nim czujesz, to musisz zmienić muzykę na disco, żeby się młodzież bawiła :D Chodzi o wyszukanie i podkreślenie Twoich największych zalet, podkreślenie tego co rozkołysze Ciebie i Twoich gości tak, że wybaczą Ci szumy i fałsze po drodze :) Cała reszta to detale, drobiazgi i dekoracje, które robią klimat.

Koncept koncertu, imprezy powstał dzisiaj, spontanicznie, jako jeden z metaforycznych sposobów na opisanie pięknego, fascynującego procesu pielęgnowania i wzmacniania wizerunku. Pracując nad modelem budowania marki osobistej stworzyłem KONCEPT DRZEWA, który składa się z 9 istotnych etapów, od nasiona i korzeni budujemy Twoją markę, a nawet jeszcze nie zaczęliśmy ;) Planuję przeprowadzić Cię przez cały proces, odkryć wszystkie sekrety i przeprowadzić Cię za rękę przez proces budowania Twojej Mocnej Marki Osobistej. Zapraszam Cię. Idziesz ze mną?

Co konkretnie warto zrobić zanim przystąpisz do pracy?

  • Kup sobie zeszyt, stwórz dokument albo wydziel w kalendarzu miejsce na notatki dotyczące projektu „Moja Mocna Marka Osobista”
  • Znajdź i zapisz przykłady najmocniejszych marek osobistych z Twojej branży.
  • Znajdź i zapisz przykłady osób, które Cię inspirują, fascynują, motywują.
  • Napisz, z kim byłbyś gotowy pracować przez 6 miesięcy za darmo? Dlaczego?
  • Napisz, co czujesz na myśl o tym, że możesz stać się liderem w branży?

Chciałbyś, żeby nasz rynek miał mniej ściemy i cwaniactwa, a więcej autentycznych, prawdziwych marek i biznesów? Pomóż mi i udostępnij ten artykuł u siebie, ok?

Tags:

Kontakt

Masz pytanie lub sugestię? Pisz śmiało!

Wysyłanie

©2017 PERSONAL-BRANDING Michał Zwierz / Grand Brand grand-brand-logo-footer

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?